- Zasady prywatności 1a. Niniejsza Polityka Prywatności określa sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych dostarczonych przez Użytkowników w związku z korzystaniem z serwisu internetowego rytual-milosc.pl. 1b. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych).
- Definicje 2a. W ramach niniejszej Polityki Prywatności przyjmujemy następujące definicje:
- Administrator Danych Osobowych; Administrator Strony,
- Ciasteczka (ang. cookies) – dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników, przeznaczone do korzystania ze stron internetowych;
- Dane Osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, w szczególności na podstawie takiego identyfikatora jak imię, adres e-mail, numer telefonu;
- Polityka Prywatności – niniejsza Polityka Prywatności;
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Administrator Danych Osobowych 3a. Operator Strony jest Administratorem Danych Osobowych Użytkowników. 3b. E-mail do Administratora: rytualistasuso@gmail.com
- Kontakt z Administratorem 4a. Z Administratorem można skontaktować się: za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rytualistasuso@gmail.com
§ 5 Cele, podstawa prawna i okres przetwarzania Danych Osobowych
Dane Osobowe Użytkowników będą przetwarzane w celu:
- marketingu produktów Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, do czasu odwołania zgody;
- realizacji zamówienia na kontakt z Doradcą i realizacji Usługi – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie – przez okres niezbędny do obsługi reklamacji, zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń, wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
- świadczenia przez Administratora usługi drogą elektroniczną – Formularza Kontaktowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, przez okres świadczenia tej usługi, a po jego upływie – przez okres niezbędny do obsługi reklamacji, zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń, wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
- wypełnienia obowiązku prawnego, takiego jak przepisy o rachunkowości, przepisy podatkowe itp. – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, do czasu wypełnienia takiego obowiązku prawnego;
- realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, takich jak:
a) obsługa żądań (np. rozpatrzenia reklamacji związanych z usługą świadczoną drogą elektroniczną) lub udzielanie odpowiedzi na pytania przesyłane do Administratora – przez okres niezbędny do obsługi reklamacji, zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń, wynikający z obowiązujących przepisów prawa;
b) dochodzenie lub zabezpieczenie roszczeń – przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa.
§ 6 Podanie Danych Osobowych
Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, ale wymagane umownie. Niepodanie Danych Osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji zamówienia na kontakt z Doradcą i brakiem możliwości realizacji Usługi.
§ 7 Kategorie odbiorców Danych osobowych
- Dane Osobowe Użytkowników mogą być przekazywane Doradcy, pracownikom i współpracownikom Administratora, dostawcom usług hostingowych i systemów informatycznych, podwykonawcom i partnerom biznesowym Administratora, innym podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora i pracownikom lub współpracownikom takich podmiotów.
- Osoba zarządzająca może przetwarzać informacje osobowe użytkowników, którzy odwiedzają strony społecznościowe (Facebook, Instagram, Pinterest) zarządzane przez osobę zarządzającą. Strony te działają niezależnie od platformy i nie są nadzorowane przez nią. Strony te mogą mieć swoje własne polityki prywatności, które należy zapoznać się z nimi przed korzystaniem z tych stron.
§ 8 Przekazywanie informacji osobowych do krajów trzecich lub organizacji międzynarodowych
Jeśli informacje osobowe użytkowników są przekazywane do krajów trzecich, tj. do odbiorców spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, będą one przekazywane tylko do podmiotów, które zapewniają odpowiednie zabezpieczenia i gwarantują prawa osób, których dane dotyczą. Na przykład, osoba zarządzająca może korzystać z dostawców usług informatycznych spoza EOG. W każdym przypadku przekazywanie informacji osobowych odbywać się będzie zgodnie z przepisami prawa i właściwą umową zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską. Kopię informacji przekazywanych do kraju trzeciego można uzyskać po zgłoszeniu takiego żądania do osoby zarządzającej.
§ 9 Prawa użytkowników
- Osobom odwiedzającym stronę przysługuje prawo do zobaczenia i poprawienia swoich informacji osobowych, jak również do usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu i cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Jednak cofnięcie zgody nie wpłynie na legalność przetwarzania danych osobowych, które zostały już przetworzone na podstawie udzielonej zgody.
- Użytkownikom przysługuje prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy prawa.
§ 10 Profilowanie
- Dane osobowe Użytkowników mogą być profilowane.
- Profilowanie polega na automatycznej analizie lub prognozowaniu zachowań Użytkowników na stronie Platformy, np. poprzez analizę zamówień.
- W wyniku profilowania Użytkownik może otrzymać propozycję oferty Platformy, która odpowiada jego zainteresowaniom lub preferencjom. Ostateczna decyzja o skorzystaniu z otrzymanych powiadomień lub propozycji należy wyłącznie do Użytkownika.
§ 11 Zasady dotyczące plików cookies
- Pliki cookies to dane informatyczne przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników, które umożliwiają korzystanie ze stron internetowych. Są to w szczególności pliki tekstowe, zawierające nazwę strony internetowej, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Platforma automatycznie nie zbiera żadnych informacji poza tymi zawartymi w plikach cookies.
- Administrator wykorzystuje pliki cookies do:
- dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, a w szczególności wyświetlenia strony zgodnie z jego preferencjami;
- tworzenia anonimowych statystyk, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
- Pliki cookies wykorzystywane przez partnerów Platformy podlegają ich własnym zasadom prywatności.
- Poziom ochrony przed plikami cookies można regulować w każdej przeglądarce, aż do całkowitego blokowania cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności Platformy.
- Użytkownicy Platformy mogą w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Szczegółowe informacje na temat możliwości i sposobów obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Przykładowe opcje zmiany ustawień w popularnych przeglądarkach opisane są na poniższych adresach:
• Mozilla Firefox: support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
• Internet Explorer: support.microsoft.com/kb/278835/pl
• Google Chrome: support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
• Safari: safari.helpmax.net/pl/oszczedzanie-czasu/blokowanie-zawartosci/
§ 12 Zakończenie
Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Polityce Prywatności z ważnych przyczyn, w szczególności: zmiany przepisów prawa, zmiany funkcjonalności Platformy – w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień Polityki. Informacje o każdej zmianie będą zamieszczane na stronie Platformy.